GBP - British pound

2013-11-27 @ 10:37:53 Min vardag

Hej alla som läser detta! 
Nu har jag varit och växlat in lite pengar. Spännande! Förstår inte riktigt det här med pence men det tar jag den dagen de dyker upp i min plånbok för än sålänge har jag bara sedlar att hålla koll på. 

Farfar kom förbi häromdagen med en super bra mini London-guide! Det står information om alla områden i London och har en karta över centrala London samt en karta över tunnelbanan vilket är kanonbra. 

Det är bara 4 dagar kvar tills jag åker.. Har så otroligt mycket som jag måste hinna med innan dess. Håller på och tvättar kläder som en tok så att allt som jag ska ha med mig är rent och snyggt tills jag ska åka. Ska bli skönt sedan när resväskan är stängd.





Bullbak och bio

2013-11-20 @ 10:13:20 Min vardag

Sådär ja, nu har jag äntligen tagit mig upp ur min varma säng! Varför ska det vara så kallt i huset? Och minusgrader utomhus.. Vad är det för påhitt?

Idag är det bullbak som står på schemat samt att hitta några lediga platser till "The Hunger Games". Senast jag kikade på biljetter fanns det bara platser kvar i hörnen och längst fram.. Inte så kul stt sitta där så blir nog att boka till nästa vecka istället. Men man kan ju alltid hålla tummarna för att det dyker upp något bra! 

Som ni kanske har märkt har jag redan satt igång med bloggandet även fast jag inte har kommit iväg till London ännu. Kanske inte skriver om det mest intressanta eftersom mina dagar just nu inte är vidare händelserika, men hoppas det är lugna puckar!


Sverige vs Portugal

2013-11-20 @ 01:31:22 Min vardag

Det är bara att applådera till Zlatan som tryckte in två mål inom loppet av fyra minuter, wow säger jag bara! Vilken prestation! En gnista hopp tändes när det andra målet gick in, men det lilla hoppet släcktes ganska snabbt då Ronaldo tönten kom springandes och tryckte in mål efter mål.. 

Matchen slutade 2-3 vilket innebär att Sverige inte får vara med och spela VM i Brazilien.. Det känns riktigt tungt, men samtidigt är jag stolt. Vi satte press på Portugal, man kunde riktigt se paniken i deras ögon, synd att vi inte kunde hålla det. Men bra kämpat grabbar, jag älskar er vare sig ni förlorar eller vinner!!





Flygbiljetter bokade

2013-11-18 @ 12:58:38 Min vardag

Då var äntligen flygbiljetterna bokade! Hittade två flyg som passar både mig och familjen så det här ska nog bli bra! Nu kanske du undrar, vadå två flyg?? Jo det är nämligen såhär.. Jag ska åka till en familj i London för att provjobba i två veckor. Om allt går finfint och om det känns bra för oss alla efter dessa två veckor kommer jag att börja jobba hos dem på riktigt i Januari. 

Så nu är det bara att hoppas på det bästa och att familjen och jag matchar varandra! Flyget till London går från Arlanda den 1 December, sen åker jag hem igen den 14 december. Så lite roligheter kanske jag hinner med! Har redan planerat att försöka få med den 12 åriga dottern till Winter Wonderland i Hyde Park. Får hålla tummarna för att hon vill följa med mig!

Kikar in på bloggen snart igen med ett nytt inlägg! Ha det bra tills dess <3

A little update

2013-10-09 @ 11:12:48 Min vardag

Hejsan hoppsan! 
Nu var det ett tag sedan jag skrev någonting här. Det beror på att jag har haft så grymt mycket att göra! 

Här kommer en liten uppdatering om vad som har hänt sedan sist: 
Har inte hittat någon familj än som det har klickat med. Däremot har jag en intervju ikväll som känns riktigt lovande så håll tummarna för mig nu! 

-- 
Hi everyone!
It's been a while since I wrote anything here. That's because I've had so much to do!

Here's an update on what has happened since last time: 
I haven't found the right host family yet.. However, I have an interview tonight that feels really promising so keep your fingers crossed for me! 

xoxo

I just have to tell ya'll

2013-09-16 @ 22:31:58 Min vardag

Det pirrar i magen just nu! Har nämligen precis bokat in min första Skype-intervju. Hur ska detta gå? Får väl försöka ta mig igenom den med min knakiga engelska och samtidigt på något sätt lyckas göra ett bra intryck. Wish me luck everyone! (Det lär behövas) 



Bankkonto och försäkring?

2013-09-16 @ 08:24:24 Min vardag

God morgon alla sköningar! 

Har precis fått hem mitt VISA kort som jag beställde förra veckan inför resan. Hade Maestro kort innan men det är ju i princip värdelöst om man åker utomlands.. Så därför införskaffade jag mig ett VISA kort istället så att det inte blir några problem när jag kommer till London. Jag ska antagligen skaffa ett Engelskt bankkonto också (vad jag har hört ska man kunna fixa det ganska enkelt på Lloyds bank i London!?) men kan ju vara bra att ha ett svenskt fungerande kort också om en nödsituation skulle uppstå ;)

Jag tänkte försöka hinna med att ringa runt till lite försäkringsbolag idag för att se vilken au pair försäkring som är billigast och vettigast. Ser verkligen inte fram emot det, försäkrings nissar brukar vara rätt jobbiga att prata med.. Men men! Det är bara att ta tjuren vid hornen som man brukar säga. Återkommer med vilken försäkring jag väljer när jag har forskat vidare i detta. 

Om det är någon därute i avlånga Sverige som har varit iväg som au pair och har lite tips och råd till mig skulle det uppskattas.






Au Pair in London

2013-09-15 @ 21:28:21 Min vardag

Jahopp, då är det väl bara att starta upp bloggen igen då efter några års vila. Har som sagt inte bloggat på ett antal år nu men känner att det kanske vore dags att sätta igång nu när jag ska ut på äventyr. Ingenting är helt säkert ännu men jag hoppas och håller tummarna för att jag hittar en super bra värdfamilj i London. För OM jag gör det så drar jag iväg några månader och jobbar, det är någonting som jag har velat göra sedan jag tog studenten för två år sedan.
 
Jag har letat värdfamilj på egen hand en längre tid utan resultat så nu har jag tagit hjälp av Marie som driver Swedish Connection. Det känns som att chansen är något större att jag kommer iväg nu när jag får en hjälpande hand av henne. Hittills har allt gått kanon bra, nu väntar jag bara på att matchas ihop med en familj! Lite läskigt men samtidigt spännande.

Så med detta skrivet vill jag nu meddela att bloggen är ÖPPEN! Yaaaaay.
Vi hörs inom kort,
Många kramar till alla er där ute i cybervärlden!

RSS 2.0